Helter Skelter

The Beatles

Transposer:

When I get to the bottom I go back to the top of the slide. Where I stop and I turn and I go for a ride, Till I get to the bottom, and I see you again, Yeah, Yeah, Yeah! Do you, don't you want me to love you? I'm coming down fast, but I'm miles above you. Tell me, tell me, tell me, Come on tell me the answer, Well, you may be a lover, but you ain't no dancer. Helter Skelter,                                Helter Skelter,                                 Helter Skelter,                            yeah!    Will you, won't you want me to make you? I'm coming down fast, but don't let me break you. Tell me, tell me, tell me the answer, You may be a lover, but you ain't no dancer. Look out! Helter Skelter,                                Helter Skelter,                                 Helter Skelter,                  Ooooh!            Look out 'cause here she comes! When I get to the bottom I go back to the top of the slide. Where I stop and I turn and I go for a ride, Till I get to the bottom, and I see you again, Yeah, Yeah, Yeah! Well, do you, don't you want me to make you? I'm coming down fast, but don't let me break you. Tell me, tell me, tell me your answer, You may be a lover, but you ain't no dancer. Look out! Helter Skelter,                                Helter Skelter,                                 Helter Skelter,                                     Look out! Helter Skelter! She coming down fast!                                  Yes she is,                               yes she is                                  Coming down fast...

Du même artiste :

empty heart empty heart A, D, E, G, C
empty heart empty heart A, G, D, Bm, E7
empty heart empty heart G, C, D, D7
empty heart empty heart A, Bm, E, D, B
empty heart empty heart Em, B7, A7, C#m, A, B
empty heart empty heart E, B, F#, E7, A, F#7, B7, D, A7, F7
empty heart empty heart E, F#m, A, Abm, Ebm9, C#, B7
empty heart empty heart Em7, A, Am, Em, B7, G, Cmaj7, D, B
Cette chanson évoque une montée d’excitation et de passion, où l'artiste exprime son désir ardent de plaire à l'autre tout en naviguant dans une relation complexe. Le protagoniste fait référence à un cycle de hauts et de bas, comme une descente rapide sur un toboggan, symbolisant une connexion altérée entre l'amour et l'engagement. Les lignes parlent d'un mélange de désir et d'incertitude, avec une insistance sur l'urgence de la situation, tout en lançant des questions sur l'affection réciproque et l'engagement de l'autre. Sortie en 1968, la chanson est souvent interprétée comme un reflet de la culture de l’époque, pleine de liberté et d’expérimentation, tout en se nourrissant d'une énergie presque cacophonique qui semble correspondre à la rébellion d'une génération en quête de sens et de vérité. Cela s’inscrit dans un contexte culturel largement influencé par des mouvements sociaux et une remise en question des normes établies, où l'amour et les relations étaient au cœur des réflexions.