Maxwell's Silver Hammer

The Beatles

Transposer:

Joan was quizzical Studied pathaphysical Science in the home Late night all alone With a test tube, oh, oh, oh, oh. Maxwell Edison Majoring in medecine Calls her on the phone : "Can I take you out to the pictures Jo-o-o-an ?" But as she's getting ready to go A knock comes on the door : [Refrain :] Bang ! Bang ! Maxwell's silver hammer Came down upon her head. Clang ! Clang ! Maxwell's silver hammer Made sure that she was dead.     Back in school again Maxwell plays the fool again Teacher gets annoyed Wishing to avoid An unpleasant se-e-e-en. She tells Max to stay When the class has gone away So he waits behind Writing fifty times "I must not be so-o-o-o" But when she turns her back on the boy He creeps up from behind : [Refrain] P.C. thirty-one Said "We got a dirty one" Maxwell stands alone Painting testimonial pictures, oh, oh, oh, oh. Rose and Valerie Screaming from the gallery Say he must go free The judge does not agree And he tells them so-o-o-o But as the words are leaving his lips A noise comes from behind. [Refrain] Sil - ver    ham - mer,  ooh.          

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La chanson raconte l'histoire tragique de Joan et de Maxwell, un étudiant en médecine. Joan, un peu rêveuse, se prépare à sortir pour un rendez-vous, mais avant de partir, elle est brutalement frappée par Maxwell, qui semble être un personnage aux intentions sombres. Au fil de l'histoire, on découvre que Maxwell, qui joue le clown à l'école, finit par se retrouver en situation délicate face à la justice. Cependant, l'intrigue prend une tournure inattendue avec un clin d'œil ironique aux événements tragiques qui se déroulent et au jugement qui s'ensuit. Le contexte de la chanson évoque une ambiance à la fois légère et sombre, mêlant une mélodie entraînante à des thèmes plus lourds tels que la violence et la tragédie. Les choix de Maxwell, bien qu'oppressants, sont présentés sur un ton presque ludique, ce qui crée un contraste fascinant. En somme, cette œuvre illustre comment les situations graves peuvent être abordées avec un certain décalage, typique du style des Beatles.