Field Commander Cohen

Leonard Cohen

Transposer:

#----------------------------------PLEASE NOTE---------------------------------# #This file is the author’s own work and represents their interpretation of the # #song. You may only use this file for private study scholarship or research. # #------------------------------------------------------------------------------# Date: Sat 3 Jan 1998 20:16:24 -0700 (MST) > Subject: CRD:c/cohen_leonard/field_commander_cohen.crd tabbed by Tullia Dymarz Instructions: CAPO 5 strum each of the x’s (*) indicates the chord should be played in this manner:              e-----0---0--|-----1---1---| b-----1---1--|-----3---3---| g---2---2---2|---2---2---2-| d------------|-0-----------| a-0----------|-------------| E------------|-------------| Field Commander Cohen - New Skin for the Old Ceremony C x x x x x x x   Field Commander Cohen he was our most important spy. F x       x  x   x    x  x x   Wounded in the line of duty    parachuting acid into    diplomatic cocktail parties   urging Fidel Castro to abandon fields and castles.           Bb  x    x  x   Dm   Leave it all and like a man come back to nothing special such as waiting rooms and ticket lines silver bullet suicides and messianic ocean tides and racial roller-coaster rides and other forms of boredom advertised as poetry.        (just the bottom note)    I know you need your sleep now    I know your life’s been hard.    But many men are falling where you promised to stand guard. I never asked    but I heard you cast your lot along with the poor. F     x      x x x     x    x  x   But then I overheard your prayer Dm     x      x    x   x  x   x  x   that you be this and nothing more   than just some grateful faithful woman’s    favourite singing x  x  x  x millionaire the patron Saint of envy     and the grocer of despair working for the Yankee Dollar. I know you need your sleep now ... Ah lover come and lie with me if my lover is who you are F    x  x    x   x    x    x   x  Dm x      x  x   x    x   x  x  and be your sweetest self awhile  until I ask for more my child. Then let the other selves be wrong yeah let them manifest and come F     x     x     x  Cm x   x  x  till every taste is on the tongue Bb    x       x       x   Dm   x  x   x  till love is pierced and love is hung Bb   x     x    x  Dm  x   x  x  and every kind of freedom done then oh my love oh my love oh my love...

Du même artiste :

empty heart empty heart F, Bb, Gm, C, A, Dm, G4, G, C4
empty heart empty heart Em, G, Bm, F#m, C, D, F#, B, E, A
empty heart empty heart Db, G#, Bbm, F#, Eb
empty heart empty heart A, A4, D, F#m, E, Db7
empty heart empty heart Db, F#, B, D, E, Ebm, Bm, G#m, Bb
empty heart empty heart C, Am, F, G, E
empty heart empty heart F, C, Bb, Dm, Am
empty heart empty heart Bb7, Eb7, D7, Gm, C7, F#, Eb, Bb, F, G#
empty heart empty heart C, F, G, E, Am, Cm
empty heart empty heart Fm, G#, G7, G, C, Am, F, E, Dm, Bb
Cette chanson évoque les défis et les complexités de la vie, en particulier le dilemme d'un homme qui se positionne comme un protecteur tout en étant conscient des réalités cruelles et monotones du monde. Il décrit des expériences à la fois personnelles et politiques, où le désespoir et l'envie côtoyent un désir de connexion et de compréhension. L'image d'un « commandant » met en avant le rôle d'un espion, évoquant des thèmes d'engagement et de trahison, le tout dans une atmosphère de mélancolie. Le contexte de cette œuvre se situe dans une période où les tensions politiques étaient palpables, reflétant les luttes internes et les aspirations au changement, tout en rappelant la fragilité des promesses humaines. L’artiste, par ses paroles, semble aussi chercher une forme de rédemption ou de vérité dans un monde qui peut souvent paraître froid et indifférent.