King creole

Elvis Presley

Transposer:

There’s a man in New Orleans who plays Rock and Roll. He’s a guitar man with a great big soul. He lays down a beat like a ton of coal. He goes by the name of King Creole. You know he’s gone gone gone jumpin’ like a catfish on a pole you know he’s gone gone gone hipshaking King Creole.   When the king starts to do it it’s as good as done. He holds his guitar like a tommy gun. He starts to growl from ’way down in his throat. He bends a string and "that’s all she wrote". You know he’s gone gone gone jumpin’ like a catfish on a pole you know he’s gone gone gone hipshaking King Creole.   Well he sings a song about a crawdad hole. He sings a song about a jelly roll. He sings a song about meat and greens. He wails some blues about New Orleans. You know he’s gone gone gone jumpin’ like a catfish on a pole you know he’s gone gone gone hipshaking King Creole.   Well he plays something evil then he plays something sweet. No matter what he plays you got to get up on your feet. When hegets the rockin’ fever baby heaven sakes he don’t stop playin’ ’till the guitar breaks. You know he’s gone gone gone jumpin’ like a catfish on a pole you know he’s gone gone gone hipshaking King Creole.  

Du même artiste :

La chanson présente un homme à la Nouvelle-Orléans, un guitariste charismatique qui incarne l'esprit du rock and roll. Avec une âme débordante et un rythme entraînant, il captive son public. Lorsqu'il joue, son instrument devient presque une extension de lui-même, et sa voix, à la fois puissante et rauque, ajoute une profondeur à ses performances. Ses mélodies parlent de la vie quotidienne, évoquant des thèmes simples mais universels, comme la nourriture et les plaisirs de sa ville natale. Le contexte musical est profondément enraciné dans la culture de la Nouvelle-Orléans, où le rock and roll se mêle aux influences blues et jazz. Ce mélange unique crée une atmosphère festive, invitant chacun à se lever et à danser, célébrant ainsi la joie et la vitalité de la musique.