Weekend

Eddie Cochran

Ce chant est à 4 accords magiques! Il est montré ici dans la transposition originale: en le jouant avec des capo ou en le transposant, vous pouvez le ramener à Am, F, C, G.

Transposer:

(.) La la la la la la la la.....La la la la la la la la... #1. Friday night everything’s right for the weekend..la la la la la. Crazy clothes anything goes on a weekend..la la la la la. John called Ann and Jim got Sue and I made a date with little ol’ you. Off we went to make a big ten on the weekend...la la la la la. La la la la la la la la.... #2. Boy it’s great just a-stayin’ out late on the weekend...la la la la la. Know a spot and we like it a lot on the weekend...la la la la la. Took the road to Lookout Hill..the view up there is sure a thrill. What a night to hold you tight on the weekend...la la la la la. La la la la la la la la.... There we were just sittin’ cool and cozy. Just about to steal a little kiss. The police with a flashlight bright and nosy.. Said ’Holy mackerel there what is all this?’ #3. Car top down just ridin’ around on the weekend...la la la la la. Took a chance on crashin’ a dance on the weekend...la la la la la. We were almost inside the place..when somebody slammed the door   in my face. ’Hey you guys have gotta wear ties on the weekend!’...la la la la la. La la la la la la la la.... OUTRO: No harm done just a-havin’ some fun on the weekend...la la la la la. That was all we had a big ball on the weekend...la la la la la. La la la la la la la la.....La la la la la la la la... La la la la la la la la....(Fade.) A fifties smash from Kraziekhat.

Du même artiste :

empty heart empty heart A, E, D, E7, A7
empty heart empty heart F#, A, B, Db, Eb, F
empty heart empty heart D, G, A, D7
empty heart empty heart C, F, D7, G, G7
empty heart empty heart A, Bm7, E, D, Dbm, Bm
empty heart empty heart Eb, Cm, G#, Bb, Fm, B, E, Dbm, A, F#m
empty heart empty heart A, D7, A7, E7
empty heart empty heart C, G, D7, D
Cette chanson évoque l'effervescence et la liberté du week-end, où tout est possible. Elle raconte une soirée typique, pleine d'excitation et d’insouciance, où des amis se retrouvent pour s’amuser et passer du bon temps ensemble. Les rencontres improvisées, les moments complices et même les petites aventures comme une interaction inattendue avec la police ajoutent une touche de folie à l'ensemble. Le contexte est celui des années 50, une époque où les jeunes cherchaient à s'amuser après une semaine de travail ou d'école. Cela reflète une époque de découvertes, où le week-end était synonyme de libertés et d’évasions.