Ninety Miles an Hour (Down a Dead End Street)

Bob Dylan

Ce chant est à 4 accords magiques! Il est montré ici dans la transposition originale: en le jouant avec des capo ou en le transposant, vous pouvez le ramener à Am, F, C, G.

Transposer:

I took you home from a party and we kissed in fun A few stolen kisses and no harm was done Instead of stopping when we could we went right on Till suddenly we found that the brakes were gone. You belong to someone else and I do too It's just crazy bein' here with  you As a bad motorcycle with the devil in the seat Going ninety miles an hour down a dead end street Ninety miles an hour down a dead end street. I didn't want to want you but now I have no choice It's too late to listen to that warning  voice All I hear is thunder of two hearts beat Going ninety miles an hour down a dead end street Yeah ninety miles an hour down a dead end street. You're not free to belong to me And you know I could never be your own Your lips on mine are like a sweet sweet wine But we're heading for a wall of stone. Warning signs are flashing ev'ry where but we pay no heed 'Stead of slowing down the pace we keep a pickin' up  speed Disaster's getting closer ev'ry time we meet Going ninety miles an hour down a dead end street Yeah ninety miles an hour down a dead end street. Well ninety miles an hour down a dead  end    street.

Du même artiste :

Cette chanson raconte l'histoire d'une relation compliquée qui débute de manière légère, avec quelques baisers échangés lors d'une soirée. Au fil des événements, les protagonistes réalisent qu'ils s'engagent sur un chemin dangereux, conduisant à une impasse, tout en étant conscients des conséquences de leurs actes. Ils se retrouvent acculés, attirés l'un par l'autre malgré le fait qu'ils appartiennent à d'autres personnes. Les signes d'avertissement sont là, mais ils continuent d'accélérer, ignorant les dangers qui les guettent. Le thème central aborde le dilemme entre le désir et la responsabilité, et comment les choix impulsifs peuvent mener à des situations inextricables. Cette tension entre attraction et prohibitions met en lumière la lutte intérieure des personnages, piégés par leurs émotions tout en sachant qu'ils se dirigent vers un mur.