Call Letter Blues

Bob Dylan

Transposer:

Call Letter Blues Words and music Bob Dylan Recorded Sep 16 1974 during the Blood on the Tracks sessions released on The Bootleg Series 1-3 (1991) Tabbed by Eyolf Østrem Musically this is more or less identical to Meet me in the Morning Open D/E tuning Chords: E   054000 A   020120 B7  xx0775 -------------------------------------------------------------------------------- Intro: :     .     .     .       :     .     .     .       :     .     .     .      |-------3--0--------------|-----------------------|-------------------------| |-------------3--0--------|-----------------------|-------------------------| |-------------------1-----|-0-----x0--0--0--------|-0--0--0--0--0--0--0--0--| |-------------------0-00--|-4-----x4--4--4--------|-4--4--4--4--4--4--4--4--| |-------------------2-22--|/5-----x--5--5--5----/-|-5--5--5--5--5--5--5--5--| |-------------------0-00--|-0-----x0--0--0-----0--|-0--0--0--0--0--0--0--0--| Well I. . . Well I walked all night long Hearin’ them church bells toll    Yes I walked all night long Listening to them church bells toll     Either someone needing mercy Maybe somethin’ I’ve done wrong. Well your friends come by for you I don’t know what to say Well your friends come by for you I don’t know what to say I just can’t face up to tell ’em Honey you just went away. The children cry for mother I tell ’em "Mother took a trip.’’ Children cry for mother I tell ’em "Mother took a trip.’’ Well I walk on pins and needles I hope my tongue don’t slip. I gaze at passing strangers In case I might see you Well I gaze at passing strangers In case I might see you But the sun goes around the heavens Another day just drives on through. Way out in the distance I know you’re with some other man Way out in the distance I know you’re with some other man But that’s all right baby You know I always will understand. Call girls in the doorway All givin’ me the eye Call girls in the doorway All give me the eye But my heart’s just not in it I might as well pass right on by. My ears are ringin’ Ringin’ like empty shells My ears are ringin’ Ringin’ like empty shells Well it can’t be no guitar player It must be combat bells.

Du même artiste :

empty heart empty heart C, G, F
empty heart empty heart Gm, Cm, D, D7, Eb
empty heart empty heart D, Db, C, G, Gm6, A
empty heart empty heart F, Bb, Am, Gm
empty heart empty heart A, Aadd4, D, D4, E, E7
empty heart empty heart B7, Emaj7, Dbm9, F#m7, E6, Dbm7, F#7, G7, F#m9, F9, E9, E7, Amaj7, Bm7, G#, A, G, G#7, Ebm7, C, B, E, b, Bbm7, A7, G#m7, F7
empty heart empty heart G, C/G, Em, C, D/F#
empty heart empty heart C, Em/B, Am, C/G, F, Bb2, G, D, Bb, Bb4
Cette chanson évoque la douleur d'une séparation et le sentiment de solitude qui en découle. Le protagoniste erre toute la nuit, hanté par le son des cloches de l'église, symbole de la foi et de l'espoir, mais aussi du chagrin. Il tente de rassurer des enfants en pleurs en leur disant que leur mère est partie en voyage, tout en dissimulant sa propre souffrance. Les rencontres avec des inconnus lui rappellent ce qu'il a perdu, et bien qu'il soit conscient que l'autre personne a probablement trouvé réconfort ailleurs, il exprime une compréhension profonde et une mélancolie teintée d'acceptation. Cette chanson a été enregistrée durant une période où Bob Dylan traversait des moments personnels difficiles, ce qui ajoute une couche d'authenticité à ses paroles. Les thèmes de l'amour perdu et de la recherche de réconfort sont universels, et l'air mélancolique renforce encore l'impact des mots.