Blind Willie McTell

Bob Dylan

Transposer:

Seen the arrow on the doorpost Saying, "This land is condemned All the way from New Orleans To Jerusalem." I traveled through East Texas Where many martyrs fell And I know no one can sing the blues Like Blind Willie McTell Well, I heard the hoot owl singing As they were taking down the tents The stars above the barren trees Were his only audience Them charcoal gypsy maidens Can strut their feathers well But nobody can sing the blues Like Blind Willie McTell See them big plantations burning Hear the cracking of the whips Smell that sweet magnolia blooming (And) see the ghosts of slavery ships I can hear them tribes a-moaning (I can) hear the undertaker's bell And I know no one can sing the blues Like Blind Willie McTell There's a woman by the river With some fine young handsome man He's dressed up like a squire Bootlegged whiskey in his hand There's a chain gang on the highway I can hear them rebels yell i want to tell you one thing nobody can sing the blues Like Blind Willie McTell Well, God is in heaven And we all want what's his But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is I'm gazing out the window Of the St. James Hotel i want to tell you one thing nobody can sing the blues Like Blind Willie McTell

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empty heart empty heart A, E, F#
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empty heart empty heart D, Db, C, G, Gm6, A
empty heart empty heart G#7, Db9, Dbm6, G#, C, Db7, G#m, Eb7, Emaj7, E, G#m7, F#m7, B7, Eb, E6, F#7, B13, A, F#m, B6, Dbm7, Bb7, F, D9, Gm7, C7, Dm7, G7, G13, Am7, D13, C13
empty heart empty heart Am, Em, F, C, B, G, E, Dm, A, a
empty heart empty heart G, C, Eb6, D
empty heart empty heart D, D/C, D/B
Cette chanson évoque une vision sombre et mélancolique de l'Amérique, parcourant des paysages marqués par la douleur et l'injustice. Elle fait référence à des lieux emblématiques comme la Nouvelle-Orléans et Jérusalem, tout en évoquant les luttes et les souffrances des martyrs au Texas. Les images de l'esclavage et des plantations brûlantes montrent à quel point le passé lourd de l’histoire américaine imprègne encore le présent. Au-delà de cela, elle célèbre le pouvoir de la musique comme un moyen d’expression unique, affirmant que nul ne peut chanter le blues avec la même intensité que le protagoniste mentionné. Le contexte est particulièrement pertinent dans le cadre des luttes pour les droits civiques et la mémoire des injustices raciales, qui continuent d'écho à travers les générations. La présence de Dieu est également soulignée, reflétant un espoir de rédemption au sein d'un monde souffrant des effets de la cupidité et de la corruption. La chanson nous plonge dans une atmosphère de désespoir, mais aussi dans la richesse des traditions musicales qui racontent ces histoires.